رکسانا

رکسانا

ستاره ی کوچک من ® - Roxana-رکسانا - عشق بی پایان ®
رکسانا

رکسانا

ستاره ی کوچک من ® - Roxana-رکسانا - عشق بی پایان ®

خواص و فواید مارچوبه (دانستنی های آشپزی)

۴ دلیل مهم برای خوردن مارچوبه

شاید درک این موضوع برایتان باورنکردنی باشد که این سبزی به ظاهر کوچک منبع غنی از مواد مغذی مانند… 

در واقع مارچوبه باعث افزایش متابولیسم بدن شده و مانند یک ماشین چربی‌سوز منجر به لاغری شما می‌شود. شما می‌توانید مارچوبه را به صورت تازه یا کنسرو تهیه کنید و مصرف آن را در برنامه غذایی روزانه‌تان بگنجانید.

در اینجا به ذکر ۴ دلیل می‌پردازیم تا میل و رغبت بیشتری برای مصرف مارچوبه داشته باشید:

سرشار از پروتئین نیمی از مواد تشکیل‌دهنده مارچوبه حاوی پروتئین است. مصرف آن راهی مناسب برای دریافت پروتئین اضافه و مورد نیاز بدنتان است. برای این منظور شما می‌توانید مارچوبه را همراه سس استفاده کنید. همچنین استفاده از مارچوبه روی نیمرو انتخاب مناسبی برای صبحانه است. مقوی اما کم‌کالری هر عدد مارچوبه دارای ۴ کالری است.

همچنین میزان چربی در ۸۰ گرم مارچوبه آب‌پز شده حاوی ۶/۰ گرم است. شما می‌توانید با مصرف مارچوبه به اندامی مناسب دست یابید. به گفته دکتر نووف، متخصص تغذیه ۷ تکه مارچوبه که یک واحد محسوب می‌شود، می‌تواند مقدار پروتئین مورد نیاز برای پنج روزتان را فراهم کند.

سپری در مقابل بیماری مارچوبه دارای مقدار بالایی از ویتامین A، اسید فولیک و فیبر غذایی است که نقش همگی آنها در مبارزه با سرطان به اثبات رسیده است. از طرفی مارچوبه حاوی مقدار بالایی پتاسیم است که به کنترل فشارخون کمک می‌کند و سرشار از روتین و آهن است که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

همچنین مارچوبه فاقد کلسترول است. دلایل فراوانی را می‌توانیم برای شما نام ببریم که متقاعد شوید مارچوبه برای سلامت شما خوب است. اما گزینه ۴ خود به تنهایی برای متقاعدکردن شما کافی است تا آن را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید. منبعی غنی از اسیدفولیکمارچوبه همانند شکلات و صدف که نقش‌شان در سلامت انسان ثابت شده در امر سلامت تاثیر فراوانی دارد.

لازم به ذکر است که ناتوانی در رسیدن به اوج لذت جنسی در زنان و مردان به نبود هیستامین مربوط می‌شود و تولید هیستامین به میزان اسیدفولیک در بدن بستگی دارد. خوب است که بدانید مارچوبه منبع غنی از نظر اسیدفولیک به شمار می‌رود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد