رکسانا

رکسانا

ستاره ی کوچک من ® - Roxana-رکسانا - عشق بی پایان ®
رکسانا

رکسانا

ستاره ی کوچک من ® - Roxana-رکسانا - عشق بی پایان ®

چند نکته برای جلوگیری از خواب آلودگی بعدازظهر(دانستنی های انسان)

در طول روز زمانی می‌رسد که احساس می‌کنید توانایی ادامه فعالیت‌های خود را ندارید. نمی‌توانید به درستی فکر کنید، سرتان سنگین می‌شود و دائما به ساعت نگاه می‌کنید تا ببینید چه زمانی می‌توانید به خانه برگردید اما هنوز ساعت 2 بعدازظهر است. برای حل این مشکل راهکارهایی وجود دارد که عبارتند از:  

1- چیزی بنوشید
برای شروع می‌توانید از روزی یک لیوان قهوه، چای و نوشابه شروع کنید اما توجه داشته باشید که مصرف بیش از اندازه کافئین نیز موجب می‌شود که اندکی عصبانی شوید. به علاوه در طول روز باید به میزان کافی آب بنوشید. این عمل از اشتهای کاذب به میان وعده‌های ناسالم جلوگیری کرده و حس خواب‌آلودگی را هم از میان می‌برد.


2- ناهار را حتما بخورید
گاهی آنقدر سرمان شلوغ می‌شود که نمی‌توانیم هیچ زمانی را به خوردن ناهار اختصاص دهیم در حالی که از مضرات آن بی‌خبریم و نمی‌دانیم این کار باعث ایجاد کسالت و خواب‌آلودگی می‌شود.
 
3- استراحت کوتاهی داشته باشیدبایستید و تمام عضلات خود را بکشید تا خستگی از بدنتان درآید. اگر نمی‌توانید دفتر کارتان را ترک کنید به عقب تکیه دهید و نفس عمیقی بکشید تا کاملا ریلکس شوید و میزان اکسیژن جذب شده‌تان را نیز افزایش دهید.
 
4- گرما را کاهش دهید
کار کردن در فضای سرد باعث می‌شود هوشیارتر بمانید. اگر اطراف شما گرم باشد احتمال دارد که به خواب فرو روید.
 
5- از نور بیشتری استفاده کنید
میزان نوری را که در طول روز در معرض آن قرار داشته‌اید، افزایش دهید. میز خود را جایی قرار دهید که بتوانید به راحتی به خارج از پنجره نگاه کنید.
 
6- شب‌ها زودتر بخوابید
بی‌خوابی، مزمن مشکل دیگری است که برخی افراد با آن مواجهند. مهمانی‌های شبانه نیز از عوامل دیگری هستند که می‌توانند شما را به سمت خستگی‌های زودرس عصرانه بکشانند. سعی کنید میزان خوابی را که بدن احتیاج دارد فراهم کنید تا در طول روز سرحال‌تر باشید.
 
7- میزان استرس خود را بسنجید
خستگی‌های گاه و بیگاه شاید به دلیل نارضایتی شغلی و مشکلات محیط خانوادگی بروز کند. این علائم می‌تواند نشانه افسردگی باشد. با خودتان صادق باشید و کارهایی انجام دهید که میزان استرس شما را کاهش دهند تا هر روز و همیشه احساس بهتری داشته باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد