رکسانا

رکسانا

ستاره ی کوچک من ® - Roxana-رکسانا - عشق بی پایان ®
رکسانا

رکسانا

ستاره ی کوچک من ® - Roxana-رکسانا - عشق بی پایان ®

کلیه و سنگ کلیه چیست؟! (دانستنی های پرشکی)

کلیه تصفیه‌خانه بدن است و حجم خون و مایعات بدن را کنترل و با ترشحات هورمونی خود ادامه حیات را در بدن ما میسر می‌سازد. کلیه جایگاه فعال‌سازی ویتامین D نیز هست و از این طریق مانع پوسیدگی استخوان می‌شود. این قسمت از بدن همچنین هنگامی که روزه می‌گیرد و برای مدت طولانی گرسنگی را تحمل می‌کنید به یاری کبد می‌شتابد و قندخون را می‌سازد.

بنابراین حیات شما به کلیه‌ها‌یتان وابسته است: اگر می‌خواهید کلیه‌هایی سالم تا پایان عمر داشته باشید به توصیه‌های دکتر آریا جنابی، متخصص کلیه و مجاری ادرار عمل کنید. وی در گفت‌وگو با سایت سلامتیران درباره راه‌های مراقبت از کلیه می‌گوید: یکی از مواردی که باعث آسیب به کلیه‌ها می‌شود، مصرف مداوم و خودسرانه داروهاست.. بنابراین افراد باید از مصرف هرگونه دارویی بدون مشورت با پزشک اجتناب کنند.وی در ادامه با اشاره به مصرف بی‌رویه مسکن‌ها در کشورها می‌افزاید: مصرف طولانی‌مدت مسکن‌ها بدون در نظر گرفتن جنبه‌های مرتبط با سلامتی می‌تواند کارکرد کلیه‌ها را با اختلال مواجه کند. مصرف مقادیر زیادی از مایعات توصیه دیگر دکتر جنابی است: مصرف مایعات به میزان کافی در عملکرد صحیح کلیه‌ها موثر است و به کارآیی بهتر آنها یاری می‌رساند.
وی درباره نوشیدنی‌های مناسب برای کلیه می‌گوید: بهترین نوشیدنی‌ها آب و چای کم‌رنگ است و در صورتی که دوغ نیز به صورت کم‌نمک آماده شود، می‌تواند نوشیدنی‌مناسبی باشد. دکتر جنابی در مورد نوشیدنی‌هایی مانند نوشابه یک هشدار نیز دارد: نوشابه به دلیل اسیدی که دارد می‌تواند موجب سنگ کلیه می‌شود و نوشیدن آن به صلاح نیست.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد