رکسانا

رکسانا

ستاره ی کوچک من ® - Roxana-رکسانا - عشق بی پایان ®
رکسانا

رکسانا

ستاره ی کوچک من ® - Roxana-رکسانا - عشق بی پایان ®

نکاتی مهم در مورد استفاده از عطر و ادکلن(دانستنی های انسان)

عطریات اکثرا برای به کار بردن روی پوست طراحی شده اند. البته این نکته هم مهم است که نوع پوست بر روی رایحه منعکس شده از عطر تاثیر دارد به عبارت دیگر برای هر پوستی باید عطر مناسب خودش را انتخاب نمود.

به گزارش تماشاگران تفاوت پوستهای مختلف عمدتا در میزان چربی، رنگ پوست و اسیدیته آنها است. مثلا پوست را بر اساس میزان چربی به ۴ نوع چرب، خشک، نرمال و ترکیبی تقسیم بندی می کنند.

پوست های چرب عطر را بهتر و مدت زمان زیادتری در خود نگه می دارند. همچنین می توان گفت افرادی که پوست روشن و بلوند دارند بهتراست از رایحه گل استفاده کنند و پوست گندمی ها از رایحه های مشرق زمینی.

بهتر است عطر بر روی نقاطی از پوست به کار برده شوند که در زیر آن نبض تپبنده وجود داشته باشد یا در نقاطی که حرارت بدن بیشتر است. چون خون در زیر این نقاط با فشار بیشتری جریان دارد و حرارت حاصل از آن همانند یک پمپ تراوش رایحه عمل کرده و باعث می شود رایحه به خوبی از روی پوست منعکس شود. نبض مچ دست، پشت گوشها، آرنج بهترین نقاط برای به کار بردن عطر می باشند.

استفاده از عطرها در موقعیتهای مختلف

در دنیای مُد، عطر و ادوکلن هم مثل رخت و لباس و کفش و کلاه و ... سال به سال، نو می‌شود اما هر عطری برای هر سن و هر موقعیتی مناسب نیست. از عطرهایی مانند بولگاری، اسکادا و ایریا که رایحه سنگینی دارند، ترجیحا در محافل رسمی استفاده کنید. همیشه بهتر است که در مکان‌های رسمی از رایحه‌های تلخ، گرم، شیرین و تند استفاده کنید.

در ساخت عطرهای تلخ معمولا از اسانس‌هایی مانند ریشه درختان و ادویه‌های تند شرقی استفاده می‌کنند. عطرهای شیرین و گرم هم عطرهایی هستند که از بو و طعم شکلات و میوه‌های تابستانی برخوردارند.

از عطرهایی مانند مادام روشاز، گپ، هوگو و آزارو ترجیحا در محافل دوستانه و صمیمی استفاده کنید. همیشه بهتر است که در محافل دوستانه و صمیمی، از عطرهای سرد و ترش استفاده کنید.

عطر سرد به عطری می‌گویند که حس خنکی و تازگی را القا ‌کند. استشمام این عطرها معمولا باعث می‌شود که طعمِ میوه‌هایی مانند خیار و هندوانه را به خاطر بیاوریم.

عطر ترش به عطری می‌گویند که طعم مرکبات را به خاطر بیاورد. عطرهای ترش نیز القاکننده حس طراوت و شادمانی‌اند.

عطرهای سرد و ترش باعث آرامش روحی و رفع خستگی نیز می‌شوند. لابد دیده‌اید که در باشگاه‌های ورزشی، هوای داخل باشگاه را معمولا با رایحه‌های سرد و ترش مطبوع می‌کنند. عطرهایی با طعم گل‌های وحشی می‌توانند حس صمیمیت بیشتری به محیط القا کنند.

در بحث عطرها باید از عطر سال و عطر فصل صحبت کنیم. طبیعتا عطرهایی که بهتر است در روزهای گرم و آفتابی استفاده ‌شوند، با عطرهایی که مناسب روزهای سرد زمستان‌اند، یکسان نیستند.

در فصل بهار از عطرهای ملایم استفاده کنید. عطرهای ملایم و بهاری را معمولا از گل‌های بنفشه، تمشک و مگنولیا می‌گیرند.

در روزهای گرم تابستان برای ماندگاری بوی عطر باید به دفعات بیشتری از آن استفاده کنید. با این حساب، بهتر است که در فصل گرم از عطری استفاده کنید که ماندگاری بیشتری داشته باشد.

در فصل گرم، استفاده از رایحه‌های خنک و ترش، تلخ و ‌‌‌سرد، جنگلی و‌ وحشی بسیار خوشایند است. استفاده از رایحه های خنک و ترش در فصل تابستان، سرمای خوشایندی را به شما و اطرافیانتان منتقل می‌کند و درنتیجه از حس ِ‌گرمای محیط می‌کاهد تا به یک حس تعادل دمایی برسید.

ماندگاری عطرها در هوای سرد بیشتر است. یعنی در پاییز و زمستان با توجه به دمای پایین هوا، الکل موجود در عطر دیرتر تبخیر می‌شود. در فصل‌های سرد سال، بهتر است از رایحه‌های سنگین مانند عطرهای شیرین، تند و تلخ استفاده کنید.

اگر پوست‌تان چرب است، خوشحال باشید چون دوام و ماندگاری عطرها بر روی پوست‌های چرب و تیره بیشتر است. اما عطر برای پوست‌های روشن و خشک، در حکم یک مرطوب‌کننده است و دوام زیادی روی این پوست‌ها ندارد.

اگر پوست‌تان روشن و خشک است و می‌خواهید ماندگاری عطرتان بیشتر شود، بهتر است پیش از استفاده از عطر، از لوسیون‌های مرطوب کننده بدون بو استفاده کنید.

از زمان‌های گذشته، این باور همچنان پابرجاست که عطر و اودکلن را باید به پوست جلوی گردن و یا به مچ دست زد. واقعیت این است که زدن عطر بر روی محل نبض‌ها (مانند: مچ‌دست، مچ پا، پشت زانوها و نبض گردن) باعث متصاعد شدن رایحه عطر شده و کلا خوشایند است اما پزشکان توصیه می‌کنند به گردنتان عطر نزنید چرا که این کار، احتمال بیماری‌های پوستی را در این ناحیه افزایش می‌دهد.

از بین بردن بوی عطر از روی بدن و لباس

در تمام دنیا به ظاهر اهمیت زیادی داده می شود و استفاده از لوازم آرایش در حال افزایش است. به گزارش «CNN» یکی از وسایل آرایش که بسیار مورد مصرف قرار می گیرد، عطر است. عطر در محل کار، مهمانی ها یا به هنگام بیرون رفتن استفاده می شود. اما اگر بوی عطر پس از ساعت ها از روی لباس یا پوست از بین نرفت، چه کار باید کرد؟

با رعایت این چند نکته می توانید مشکل را برطرف کنید:

۱) روش از بین بردن بوی عطر از روی پوست
▪ قبل از هر اقدام دیگری، توصیه می شود قسمت های مورد نظر بدن را با آب خنک شست وشو دهید و سپس خشک کنید.

▪ نیم پیمانه جوش شیرین را با نیم پیمانه آب ولرم کاملا هم بزنید تا مایه خمیرمانند به دست بیاید. این مایه را به مدت ۱۰دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس با آب ولرم بشویید.

▪ پنبه ای را در مخلوطی از سرکه سفید و روغن زیتون آغشته کنید و روی محل موردنظر بمالید و پس از ۵ تا ۱۰دقیقه بشویید. سپس بدن خود را با صابون شست وشو دهید.


۲) روش از بین بردن بوی عطر از روی لباس
▪ آسان ترین راه حل، قراردادن لباس ها در معرض حرارت، نور خورشید و هواست.

▪ لباس ها را در لباس شویی قرار دهید و از مایع یا پودر ماشین بدون بو به اضافه یک و نیم پیمانه سرکه برای شست وشو استفاده کنید؛ سپس لباس ها را در آب خالی آبکشی کنید و در هوای آزاد قرار دهید.

▪ نیمی از تشتی را با آب پر کنید و یک پیمانه جوش شیرین با مایع یا پودر لباس شویی به آن اضافه و لباس های مورد نظر را به مدت چند ساعت و یا یک شب کامل در محلول خیس کنید. روز بعد با آب خالی شست وشو دهید و در هوای آزاد قرار دهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد