رکسانا

رکسانا

ستاره ی کوچک من ® - Roxana-رکسانا - عشق بی پایان ®
رکسانا

رکسانا

ستاره ی کوچک من ® - Roxana-رکسانا - عشق بی پایان ®

بیوگرافی(زندگینامه) کریستن استوارت(Kristen Stewart)

 Biography (Biography) Kristen Stewart for roxana

نام کامل :کریستن جیمز استوارت
تاریخ تولد : نهم آوریل 1990
محل تولد : لس آنجلس (کالیفرنیا)
حرفه : بازیگر
دوره ی فعالیت : از سال 1999 تاکنون

 استوارت در لس آنجلس (کالیفرنیا) به دنیا آمد و در آنجا بزرگ شد . پدرش ، جان استوارت ، یک مدیر نمایش و تهیه کننده ی تلویزیونی بود که برای شبکه ی Fox کار می کرد . مادرش ، جولز ، اصلیتی استرالیایی داشت . او یک برادر بزرگتر هم به نام کامرون دارد . کریس مدرسه را تا سال هفتم دنبال کرد ، و بعد تحصیلاتش را به همان شکل ادامه داد و دبیرستان را تمام کرد .

فعالیت بازیگری کریستن در سن هشت سالگی اش شروع شد ، بعد از اینکه یک نماینده بازی او را در نمایش نامه ی کریسمس مدرسه ی ابتدایی اش دید . اولین نقش او اجرای یک نقش بدون دیالوگ در فیلمThe Thirteenth Year بود . بعد از آن او نقش دختری را در فیلم The Flintstones in Viva Rock Vegas بازی کرد که حلقه ای را پرتاب می کند . سپس در فیلم The Safety of objects نقش دختر پسر واری را بازی کرد که مادر بیوه اش مشکلات زیادی داشت با بازی ( Patricia Clarkson ) کریس نقش اصلی را در فیلم هالیوود ای Panic Room داشت ، او نقش دختر عبوس و دیابتی یک مادر طلاق گرفته را بازی کرد ( با بازی Judy Foster ) نقدهای این فیلم به طور کلی مثبت بود و استوارت توانست نظرهای مثبتی را برای بازی خوبش به دست آورد .
کریستن با گریم فیلم " فراری ها "

بعد از موفقیت فیلم Panic Room وی در یک فیلم ترسناک دیگر به ایفای نقش پرداخت ، Cold Creek Manor ، او نقش دختر Dennis Quaid و Sharone Stone را به عهده داشت ، اما این فیلم عملا از جدول باکس آفیس خارج شد .
فیلم بعدی ، نقش اول را برای او به همراه داشت ، در فیلم اکشن و کمدی Catch That Kid روبروی Max Thieriot و Corbin Bleu به ایفای نقش پرداخت . همچنین او در فیلم Undertow در نقش لیا بازی کرد .
بدون شک تحسین برانگیزترین ایفای نقش او در فیلم تلویزیونی Speak بود ، نمایشنامه ی این فیلم اقتباسی از رمان Laurie Halse Anderson است . کریستن استوارت که هنگام بازی در این فیلم 13 ساله بود ، در نقش یک دختر دبیرستانی به نام Mlinda Sordino ظاهر شد ، دختری که بعد از یک ماجرا از تماس برقرار کردن به صورت شفاهی خودداری می کند و با پریشانی های احساساتی زیادی دست و پنجه نرم می کند . کریس برای این فیلم مورد تحسین افراد زیادی قرار گرفت ، او در این فیلم فقط چند خط دیالوگ داشت اما توانست تفسیرهای ذهنی اش را به خوبی در فیلم به نمایش بگذارد .

در سال 2005 او در یک فیلم تخیلی به نام Zathura ظاهر شد و در آن فیلم نقش لیسا را ایفا کرد . خواهر بی مسئولیت دو پسر کوچک که به خاطر بازی کردن با یک نوع تخته ی بازی به فضا می روند و خانه ی آنها تبدیل به یک سفینه ی فضایی می شود . منتقدان نظر مثبتی راجع به این فیلم داشتند ، اما بازی کریستن در این فیلم چندان به چشم نیامد و مورد توجه رسانه ها قرار نگرفت چون شخصیت او در مدت زیادی از فیلم بی حرکت و ثابت بود . سال بعد اودر فیلم Fierce People در نقش مایا بازی کرد و بعد از آن نقش اصلی فیلم ترسناک The Messengers به او رسید .
کریستن به همرا دوستان توآیلاتی خود

بازی خوب کریس با فیلم هایی همچون In The Land Of Woman ، The Cake Eaters ، Into the Wild و Jumper ادامه پیدا کرد تا اینکه در 16 نوامبر 2009 کمپانی سامیت اعلام کرد که کریستن استوارت در نقش ایزابلا ماری سوان در فیلم Twilight بازی خواهد کرد ، فیلمی بر اساس رمان پرفروش استفنی مایر .
استوارت در این فیلم به همراه رابرت پنتینسون ( ادوارد کالن ) به ایفای نقش پرداخت . فیلمبرداری این فیلم از فوریه ی 2008 آغاز شد و در می 2008 به پایان رسید . Twilight در 21 نوامبر 2008 به اکران سینماهای آمریکا در آمد . بعد از اکران فیلم Twilight وی برای بازی در نقش بلا سوان جایزه ی بهترین ایفای نقش بازیگر زن MTV را از آن خود کرد . او در فیلم New Moon که در نوامبر 2009 به اکران در می آید نیز به ایفای نقش پرداخته است .

استوارت در فیلمی به نام K-11 به همراه نیکی رید (بازیگر نقش رزالی در فیلم گرگ و میش ) به کارگردانی مادرش بازی خواهد کرد ، ماجرای این فیلم در خوابگاه زندان یکی از شهرهای اطراف لوس آنجلس اتفاق می افتد و نکته ی دیگر اینکه شخصیت کریستین و نیکی در این فیلم مردانه است .
کریستن با گریم فیلم " ماه نو "

همچنین او در فیلم The Runawaysدر نقش Joan Jett به کارگردانی و نویسندگی Floria Sigismondi نیز بازی خواهد کرد . او هنگام سال نو 2008-2009 با Joan Jett ملاقات کرد تا برای این نقش آماده شود . وی امیدوار است که در این فیلم بتواند به خوبی آواز بخواند .

زندگی شخصی :

او در حال حاضر در WoodLand Hills در لوس آنجلس زندگی می کند .
استوارت در مصاحبه با Venity Fair اعلام کرد که به زندگی و کار در استرالیا علاقمند است . "من خیلی دوست دارم به دانشگاه سیدنی برم . مادر من هم اهل آنجا هست "
جدا از بازیگری او دوست دارد هرچه زودتر به دانشگاه برود . "من می خوام به کالج برم تا ادبیات بخونم ، من می خوام که یه نویسنده بشم ، منظورم اینه که کاری رو که الان انجام میدم دوست دارم اما تمام چیزی نیست که می خوام انجام بدم "
استوارت یه نوازنده ی گیتار و خواننده هم هست
 

  



فیلم شناسی کریستین استوارت :

سال 1999 :
The Thirteenth Year در نقش دختری که منتظر نوشیدنی است
سال 2000 :
The Flintstones in Viva Rock Vegas در نقش دختر پرتاب کننده ی حلقه
سال 2001 :
The Safety Of Objects در نقش سم جنینگز
سال 2002 :
Panic Room در نقش سارا آلتمن
سال 2003 :
Cold Creek Manor در نقش کریستن تیلسون
سال 2004:
Speak در نقش ملیندا سوردینو
Catch That Kid در نقش مدی
Undertow در نقش لیا
سال 2005 :
Fierce People در نقش مایا اوزبورن
Zathura در نقش لیسا
سال 2007 :
The Messengers در نقش جس سولومون
In The Land Of Woman در نقش لوسی هاردویک
The Cake Eaters در نقش جورجیا
Into The Wild در نقش تریسی تاترو
Cutlass در نقش یانگ رابین
سال 2008 :
Jumper در نقش سوفی
The Yellow Handkerchief در نقش مارتین
What Just Happened در نقش زو
Twilight در نقش بلا سوان
سال 2009 :
AdventureLand در نقش امیلی
Welcome to the Rileys در نقش مالوری
New Moon در نقش بلا سوان
سال 2010 :
The Runawaysدر نقش جون جت
Eclipse در نقش بلا سوان

  

Kristen Stewart-for roxana

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد